Det er meget godt for os kunder, at man dårligt længere bliver kimet ned af telefoner fra ukendte telefonnumre, mens man sidder og spiser aftensmad, eller man får mails om reklamer for noget, man ikke er interesseret i.

Ellers forekommer den slags hovedsageligt som spam.

Men der er generelt gjort meget for, at vi forbrugerne ikke for forulempes med at for meget opsøgende salg, som man kunne opleve det for bare nogle år tilbage.

Nu kan vi frabede os den slags i vores postkasser og indbakker og endda tilmelde sig en liste over ikke at blive ringet op af den slags – overhovedet.

Faktisk skal man aktivt selv give samtykke til, at firmaer må opsøge en og bevare data om en, og det kan jo alt sammen føles meget tilfredsstillende.

Det omvendte problem er så bare, at når man reelt så skal bruge noget givent, så er man direkte på bar bund, fordi man ikke har fået nogle tilbud eller forslag tidligere.

Måske er noget lagret ubevidst, men ellers er man nødt til selv at søge information om den slags.

Således kan det tænkes, at man gerne vil have maler om derhjemme, og der er det rette firma til jobbet dem her: https://malerkanonen.dk/malerfirma-slangerup/

Men når kunden ikke kender til firmaet, og firmaet ikke kender til, at kunden kan bruge dem, så bliver det noget svært at skabe kontakt.

Derfor gælder det om, at når man endelig får nys om, at der er en potentiel kunde i farvandet, så skal man være let at finde på nettet blandt andet.

Når kunden den potentielle af slagsen så tager kontakt, så er det her, at man ikke bare sender en brochure eller svarer per mail – man sender en rådgiver ud til dem.

Vedkommende kan være en maler, der kan give fifs og tricks til, hvad man skal vælge; vise farveprøver og komme med et tilbud fra firmaets side til kunden.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *